Materiały na lekcje informatyki dla klasy VIII (sala nr 12)


Witam!
Zadania, które należy wykonać:


1 Plan lekcji (Ostateczny termin oddania zadania 12.10.2018 r.)

Plan lekcji należy wykonać w programie Microsoft Office Word 2003 lub nowszym albo w programie OpenOffice Writer.

Wymagania wskazówki:

Wzór planu lekcji (kliknij na rysunek, aby zobaczyć dokładniej)
Plan lekcji

Wzór kolorowych planów lekcji. Drugi wykonała Klaudia Dekert (kliknij na rysunek, aby zobaczyć dokładniej)
Plan lekcji kolorowy
Plan lekcji kolorowy Klaudia Dekert

2 Życiorys (Ostateczny termin oddania zadania 09.11.2018 r.)

Życiorys należy wykonać w programie Microsoft Office Word 2003 lub nowszym albo w programie OpenOffice Writer.

Wymagania wskazówki:

Wzór życiorysu (kliknij na rysunek, aby zobaczyć dokładniej)
Życiorys


3 Kodowanie w Scratch - Niepodległość (Ostateczny termin oddania zadania do dnia 12.11.2018 r.)

Do tego ćwiczenia należy użyć programu Scratch dostępnego w Internecie.
Polecam założenie konta - wtedy projekty zostaną zapisane na Twoim koncie.

Wymagania i wskazówki:
  1. Otwórz program Scratch.
  2. Utwórz projekt dotyczący 100 rocznicy odzyskania Niepodległości.
  3. Wykorzystaj duszki z Biblioteki z literami, a tam wybierz Tekst.
  4. W projekcie musi się znaleźć napis "100 lat Niepodległości" albo równoznaczny oraz lata "1918 - 2018"
  5. Wystarczy napisać skrypt dal jednego suszka - litery, a następnie przenieść go do następnych i zmienić czas pojawienia się.
  6. Dopasuj odpowiednio szybkość poruszana się poszczególnych napisów.
  7. Dobierz odpowiednie tło - możesz znaleźć je w Internecie.
  8. Zapisz projekt pod nazwą Niepodleglosc2018 na swoim koncie.
Nacobezu = Na co będę zwracał uwagę Przykład skryptu realizujący to zadanie (kliknij na rysunek, aby zobaczyć dokładniej).
Kodowanie w Scratch -Niepodległość 2018
Kodowanie w Scratch -Niepodległość 2018


4 Kodowanie w Scratch - Algorytm Euklidesa w wersji z odejmowaniem (Ostateczny termin oddania zadania do dnia 23.11.2018 r.)

Do tego ćwiczenia należy użyć programu Scratch dostępnego w Internecie.
Polecam założenie konta - wtedy projekty zostaną zapisane na Twoim koncie.

Wymagania i wskazówki:
  1. Otwórz program Scratch.
  2. Utwórz projekt realizujący algorytm Euklidesa znajdowania NWD w wersji z odejmowaniem,
  3. Utwórz i wykorzystaj tylko dwie zmienne.
  4. Wykorzystaj schemat blokowy obrazujący ten algorytm.
  5. Możesz wybrać innego duszka i tło.
Nacobezu = Na co będę zwracał uwagę Przykład skryptu realizujący to zadanie (kliknij na rysunek, aby zobaczyć dokładniej).
Algorytm Euklidesa w wersji z odejmowaniem
Kodowanie w Scratch - Algorytm Euklidesa w wersji z odejmowaniem


5 Tworzenie loga w programie Canva

Wymagania i wskazówki:
  1. Zarejestruj się w programie Canva
  2. Utwórz projekt loga np. szkolnego koła Caritas
  3. Wybierz atrakcyjne czcionki oraz tła.
  4. Postara się zgłębić program, np. dodaj grafikę z zewnątrz
  5. Zapisz plik w formacie png na swoim koncie w komputerze
Nacobezu = Na co będę zwracał uwagę Przykład skryptu realizujący to zadanie (kliknij na rysunek, aby zobaczyć dokładniej).
Canva - projekt loga
Canva - projekt loga
Canva - projekt loga
Canva - projekt loga


6 Kodowanie w Scratch - Algorytm Euklidesa w wersji z dzieleniem (Ostateczny termin oddania zadania do dnia 11.12.2018 r.)

Do tego ćwiczenia należy użyć programu Scratch dostępnego w Internecie.
Polecam założenie konta - wtedy projekty zostaną zapisane na Twoim koncie.

Wymagania i wskazówki:
  1. Otwórz program Scratch.
  2. Utwórz projekt realizujący algorytm Euklidesa znajdowania NWD w wersji z dzieleniem,
  3. Utwórz i wykorzystaj tylko dwie zmienne.
  4. Wykorzystaj opis algorytmu ze stron 57 i 58.
  5. Możesz wybrać innego duszka i tło.
Nacobezu = Na co będę zwracał uwagę Przykład skryptu realizujący to zadanie (kliknij na rysunek, aby zobaczyć dokładniej).
Kodowanie w Scratch - Algorytm Euklidesa w wersji z dzieleniem


Powodzenia
Łukasz Mrowicki