"Detektywi na tropie - twórcze spotkanie z Detektywem Pozytywką"
Uczniowie klasy 2 w wyjątkowy sposób omówili lekturę Detektyw Pozytywka Grzegorza Kasdepke.
Zamiast tradycyjnej rozmowy o książce, wcielili się w prawdziwych detektywów i wyruszyli na poszukiwanie... tropów przyrody!
Śledztwo w terenie - poszukiwanie drzew iglastych
Uzbrojeni w lupy, notatniki i dużą dawkę ciekawości, młodzi detektywi wyruszyli na teren wokół szkoły,
by rozpoznać i nazwać gatunki drzew iglastych. Podczas tej niezwykłej misji uczyli się obserwacji,
porównywali kształty igieł i szyszek, a także sporządzali krótkie notatki i szkice.
Portret Detektywa Pozytywki
Po powrocie do klasy uczniowie przystąpili do kolejnego wyzwania - stworzenia portretu głównego bohatera.
Każdy detektyw przedstawił swoją wizję Pozytywki, wykorzystując różne techniki plastyczne.
Powstały barwne, pełne detali prace, które ozdobiły szkolną galerię.
Praca przestrzenna - Biuro Agencji "Różowe Okulary"
Kulminacyjnym punktem projektu było stworzenie makiety biura detektywistycznego "Różowe Okulary".
Uczniowie zbudowali przestrzenną pracę z kartonów, papieru i plasteliny, odtwarzając detale miejsca pracy detektywa - biurko,
lupę, szufladę pełną zagadek i oczywiście różowe okulary!
Pudełko zagadek Detektywa Pozytywki - Ta metoda aktywizująca nie tylko uatrakcyjniła zajęcia, ale także pobudziła kreatywność,
logiczne myślenie i współpracę w grupie.
Każdy uczeń miał możliwość wcielić się w rolę detektywa i rozwiązywać zagadki. W pudełku znajdowały się różne atrybuty związane
ze sprawami detektywistycznymi głównego bohatera. Zadaniem uczniów było, krótkie omówienie historii związanej z danym przedmiotem.
Dzięki tej nowatorskiej metodzie omawiania lektury uczniowie nie tylko lepiej poznali treść książki,
ale także rozwijali umiejętności obserwacji, kreatywność i współpracę. Kto, wie może wśród nich rośnie przyszły mistrz śledztw?