Materiały na lekcje informatyki dla klasy VI szkoły podstawowej (sala nr 12)


1 Kodowanie w Scratch - Laurka na Dzień Babci i Dziadka (Ostateczny termin oddania zadania do dnia 09.02.2018 r.)

Do tego ćwiczenia należy użyć programu Scratch dostępnego w Internecie.
Polecam założenie konta - wtedy projekty zostaną zapisane na Twoim koncie.

Wymagania i wskazówki:
  1. Otwórz program Scratch.
  2. Utwórz projekt złożony z liter Dla Babci i Dziadka. Każda litera to nowy duszek. Napis ma pojawiać się po kolei każda literka.
  3. Wystarczy napisać skrypt dal jednego suszka - litery, a następnie przenieść go do następnych i zmienić czas pojawienia się.
  4. Dopasuj odpowiednio szybkość pojawiania się napisu.
  5. Zapisz projekt pod nazwą dzień babci i dziadka na swoim koncie.
Nacobezu = Na co będę zwracał uwagę Przykład skryptu realizujący to zadanie (kliknij na rysunek, aby zobaczyć dokładniej).
Kodowanie w Scratch -  Laurka na  Dzień Babci i Dziadka


2 Programowanie w Baltie - wieżowiec (Ostateczny termin oddania zadania do dnia 17.03.2018 r.)

Do tego ćwiczenia należy użyć programu Baltie 3 zainstalowanego na stacjach roboczych.
Można zapoznać się z programem wybierając Audiowizualny program uczący

Wymagania i wskazówki:
  1. Otwórz program Baltie 3.
  2. Wybierz Tryb -> Programowanie -> Nowicjusz
  3. Wykonaj program, w którym czarodziej Baltie buduje wieżowiec złożony z co najmniej pięciu kondygnacji
  4. Na końcu program ma czekać na naciśnięcie dowolnego przycisku, aby było można obejrzeć efekt jego pracy
  5. Można dodać inne elementy, jak słońce, płot, drzewa.
  6. Zapisz program w swoim folderze pod nazwą wiezowiec_Nr , gdzie Nr oznacza Twój numer z dziennika..
Nacobezu = Na co będę zwracał uwagę
Przykład skryptu realizujący to zadanie (kliknij na rysunek, aby zobaczyć dokładniej).
Programowanie w Baltie - wieżowiec


3 Kodowanie w Scratch - Święta majowe (Ostateczny termin oddania zadania do dnia 11.05.2018 r.)

Do tego ćwiczenia należy użyć programu Scratch dostępnego w Internecie.
Polecam założenie konta - wtedy projekty zostaną zapisane na Twoim koncie.

Wymagania i wskazówki:
  1. Otwórz program Scratch.
  2. Utwórz nowego duszka i narysuj flagę Polski. Utwórz nowy kostium tego duszka i zmień "falowanie" flagi,
  3. Utwórz duszki z napisami świąt majowych, np. 1 maja - Święto Pracy 2 maja - Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej, 3 maja - Święto Konstytucji 3 Maja..
  4. Wykonaj animacje flagi, aby uzyskać efekt powiewania flagi na wietrze. Użyj pętli "powtarzaj".
  5. Zapisz projekt pod nazwą święta majowe na swoim koncie.
Nacobezu = Na co będę zwracał uwagę Przykład skryptu realizujący to zadanie (kliknij na rysunek, aby zobaczyć dokładniej).
Kodowanie w Scratch - Święta majowe
Kodowanie w Scratch - Święta majowe


4 Kodowanie w Logo - domek (Ostateczny termin oddania zadania do dnia 19.05.2018 r.)

Do tego ćwiczenia należy użyć programu Logomocja Imagine Demo. Wersja demo niepozwana zapisać stworzonych projektów.

Wymagania i wskazówki:
  1. Otwórz program Logomocja Imagine Demo.
  2. Zapoznaj się z poleceniami programu w podręczniku albo skorzystaj ze zrzutów programu zamieszczonych poniżej.
  3. Poćwicz wykonywanie prostych instrukcji ruchu żółwia: poruszanie się naprzód, wstecz, skręcanie, podnoszenie i opuszczanie pisaka.
  4. Wykonaj rysunek domku podobnego do zamieszczonego poniżej.
Nacobezu = Na co będę zwracał uwagę Przykład skryptu realizujący to zadanie (kliknij na rysunek, aby zobaczyć dokładniej).
Polecenia Logomocji - klasa str. 147
Polecenia Logomocji - klasa str. 148
Kodowanie w Logo - domek


5 Kodowanie w Scratch - Baloniki (Ostateczny termin oddania zadania do dnia 19.06.2018 r.)

Do tego ćwiczenia należy użyć programu Scratch dostępnego w Internecie.
Polecam założenie konta - wtedy projekty zostaną zapisane na Twoim koncie.

Wymagania i wskazówki:
  1. Otwórz program Scratch.
  2. Utwórz projekt złożony z baloników z literami WAKACJE. Każdy balonik to osobny duszek
  3. Napisz skrypt, który powoduje ruch duszka w górę i po odbiciu w dół.
  4. Wystarczy napisać skrypt dal jednego suszka - litery, a następnie przenieść go do następnych i zmienić czas pojawienia się.
  5. Dopasuj odpowiednio szybkość poruszana się baloników.
  6. Zapisz projekt pod nazwą baloniki na swoim koncie.
Nacobezu = Na co będę zwracał uwagę Przykład skryptu realizujący to zadanie (kliknij na rysunek, aby zobaczyć dokładniej).
Kodowanie w Scratch -Baloniki
Kodowanie w Scratch -Baloniki


Powodzenia
Łukasz Mrowicki