Materiały na lekcje informatyki dla klasy V (sala nr 12)
Witam!
Zadania, które należy wykonać:
1 Kodowanie w Scratch - Gra dla jednego gracza (Ostateczny termin oddania zadania do dnia 02.02.2021 r.)
Do tego ćwiczenia należy użyć programu Scratch dostępnego w Internecie.
Polecam założenie konta - wtedy projekty zostaną zapisane na Twoim koncie.
Następnie należy potwierdzić e-mail, wtedy będzie można udostępniać projekty.
Potwierdzanie maila jest w ustawieniach konta.
Wymagania i wskazówki:
- Otwórz program Scratch.
- Utwórz projekt realizujący grę dla jednego gracza.
- Wstaw i zaprogramuj odpowiednio duszki: baletnicy i piłki.
- Duszek baletnicy ma poruszać się po naciśnięciu klawiszy kursora, natomiast duszek piłki ma poruszać się po losowej trasie na scenie.
- Dodaj zmienną punkty, która zlicza punkty, gdy baletnica dotknie piłki.
- Skorzystaj z poleceń z podręcznika str. 88 - 91.
- Możesz wstawić dodatkowe elementy, które uatrakcyjnią scenę.
Nacobezu = Na co będę zwracał uwagę
- prawidłowe skrypty ruchu duszków,
- wstawienie zmiennej,
- prawidłowe zliczanie punktów w grze.
Przykład skryptu realizujący to zadanie (kliknij na rysunek, aby zobaczyć dokładniej).
2 Kodowanie w Scratch - Droga (Ostateczny termin oddania zadania do dnia 02.03.2021 r.)
Do tego ćwiczenia należy użyć programu Scratch dostępnego w Internecie.
Polecam założenie konta - wtedy projekty zostaną zapisane na Twoim koncie.
Następnie należy potwierdzić e-mail, wtedy będzie można udostępniać projekty.
Potwierdzanie maila jest w ustawieniach konta.
Wymagania i wskazówki:
- Otwórz program Scratch.
- Utwórz projekt realizujący scenkę jazdy samochodem po drodze oraz spaceru pieszego.
- Skorzystaj z poleceń z podręcznika str. 96
- Znajdź w internecie odpowiedni duszek - samochodu, wstaw i zmodyfikuj go.
- Zaprogramuj ruch duszka samochodu.
- Wstaw i zaprogramuj odpowiednio duszka spacerowicza.
- Dodaj odpowiednie tło. Możesz je wykonać samodzielnie.
- Możesz wstawić dodatkowe elementy, które uatrakcyjnią scenę.
Nacobezu = Na co będę zwracał uwagę
- prawidłowe skrypty ruchu duszków samochodu i pieszego,
- wybór i modyfikacja duszka - samochodu,
- prawidłowe użycie tła
Przykład skryptu realizujący to zadanie (kliknij na rysunek, aby zobaczyć dokładniej).
Powodzenia
Łukasz Mrowicki