Materiały na lekcje informatyki dla klasy V (sala nr 12)


Witam!
Zadania, które należy wykonać:


1 Kodowanie w Scratch - Gra dla jednego gracza (Ostateczny termin oddania zadania do dnia 02.02.2021 r.)

Do tego ćwiczenia należy użyć programu Scratch dostępnego w Internecie.
Polecam założenie konta - wtedy projekty zostaną zapisane na Twoim koncie. Następnie należy potwierdzić e-mail, wtedy będzie można udostępniać projekty. Potwierdzanie maila jest w ustawieniach konta.

Wymagania i wskazówki:
  1. Otwórz program Scratch.
  2. Utwórz projekt realizujący grę dla jednego gracza.
  3. Wstaw i zaprogramuj odpowiednio duszki: baletnicy i piłki.
  4. Duszek baletnicy ma poruszać się po naciśnięciu klawiszy kursora, natomiast duszek piłki ma poruszać się po losowej trasie na scenie.
  5. Dodaj zmienną punkty, która zlicza punkty, gdy baletnica dotknie piłki.
  6. Skorzystaj z poleceń z podręcznika str. 88 - 91.
  7. Możesz wstawić dodatkowe elementy, które uatrakcyjnią scenę.
Nacobezu = Na co będę zwracał uwagę Przykład skryptu realizujący to zadanie (kliknij na rysunek, aby zobaczyć dokładniej).
Kodowanie w Scratch - Gra dla jednego gracza
Kodowanie w Scratch - Gra dla jednego gracza


2 Kodowanie w Scratch - Droga (Ostateczny termin oddania zadania do dnia 02.03.2021 r.)

Do tego ćwiczenia należy użyć programu Scratch dostępnego w Internecie.
Polecam założenie konta - wtedy projekty zostaną zapisane na Twoim koncie. Następnie należy potwierdzić e-mail, wtedy będzie można udostępniać projekty. Potwierdzanie maila jest w ustawieniach konta.

Wymagania i wskazówki:
  1. Otwórz program Scratch.
  2. Utwórz projekt realizujący scenkę jazdy samochodem po drodze oraz spaceru pieszego.
  3. Skorzystaj z poleceń z podręcznika str. 96
  4. Znajdź w internecie odpowiedni duszek - samochodu, wstaw i zmodyfikuj go.
  5. Zaprogramuj ruch duszka samochodu.
  6. Wstaw i zaprogramuj odpowiednio duszka spacerowicza.
  7. Dodaj odpowiednie tło. Możesz je wykonać samodzielnie.
  8. Możesz wstawić dodatkowe elementy, które uatrakcyjnią scenę.
Nacobezu = Na co będę zwracał uwagę Przykład skryptu realizujący to zadanie (kliknij na rysunek, aby zobaczyć dokładniej).
Kodowanie w Scratch - Droga
Kodowanie w Scratch - Droga


Powodzenia
Łukasz Mrowicki