"Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, pozwól mi zrobić, a zrozumiem" - metody aktywizujące na języku polskim
"Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, pozwól mi zrobić, a zrozumiem". Konfucjusz wypowiedział te słowa ponad dwa tysiące lat temu, a nadal są aktualne. Człowiek najlepiej uczy się poprzez udział i doświadczanie, poprzez emocje i pytania jakie temu doświadczaniu towarzyszą. W myśl tej zasady uczniowie klasy 4b i obu klas siódmych zabrali się do pracy z lekturą. Na ostatnich lekcjach języka polskiego królowały więc metody aktywizujące. Czwartoklasiści pracowali metodą projektu i wykonali wspaniałe czerwone krzesła - kto wie, może tak jak to z powieści Andrzeja Maleszki będą miały moc spełniania życzeń? Uczniowie klasy 7b zgłębili tajniki przekładu intersemiotycznego i przenieśli fragmenty "Opowieści wigilijnej" na formę plastyczną. Siódmoklasiści z 7a pracowali metodą stacji zadaniowych, aby wnikliwie poznać "Latarnika" Henryka Sienkiewicza. Wszyscy uczniowie ochoczo wykonywali przygotowane dla nich zadania, a co najważniejsze aktywnie i w przyjaznej atmosferze zdobywali i utrwalali wiedzę.