Wycieczka uczniów klasy VIIa do Szklarskiej Poręby i Pragi

W dniach 25 - 27.04.2018 roku odbyła się trzydniowa wycieczka klasy VIIa do Szklarskiej Poręby i Pragi. Opiekę nad uczniami sprawowały panie Beata Sieradzka i Elżbieta Zamaria.

Wyruszyli¶my w ¶rodę o 7.30 sprzed naszej szkoły. W pierwszym dniu naszym miejscem docelowym była Szklarska Poręba. Dotarli¶my tam jednak dopiero o 18.00, gdyż wcze¶niej zwiedzili¶my zbudowany w pierwszej połowie XIII wieku zamek w Bolkowie i znajduj±c± się tam kolekcję broni. Następnie udali¶my się do Sobieszowa nieopodal Jeleniej Góry. Po prawie godzinnej wspinaczce dotarli¶my do zamku Chojnik (położony 627 m n. p. m.). Widok zapierał dech w piersiach. Po tak aktywnym dniu zjedli¶my smaczn± obiadokolację i mogli¶my odpocz±ć w wygodnych pokojach "Liczyrzepy".

Drugiego dnia zwiedzali¶my czesk± Pragę. Wyjechali¶my z miejsca zakwaterowania o godzinie 8.00, dotarli¶my na miejsce o 11.30. Pogoda nam sprzyjała, ¶wieciło słońce, chwilami dokuczał nam jednak silny wiatr. Wraz z przewodnikiem zawitali¶my na rynek Starego Miasta, Hradczany, Złot± Uliczkę. Przeszli¶my Mostem Karola i podziwiali¶my Wełtawę. Widzieli¶my też staromiejski zegar astronomiczny, ratusz i katedrę ¦więtych Wita, Wacława i Wojciecha. O 16.30 udali¶my się na stację metra i po 20-minutowej podróży znaleĽli¶my się na przedmie¶ciach Pragi, gdzie czekał na nas autokar. Do Szklarskiej Poręby dotarli¶my o 20.00.

W pi±tek mogli¶my dłużej pospać. ¦niadanie było dopiero o 8.30. Opu¶cili¶my pensjonat o 9.30 i udali¶my się w drogę powrotn±. Spacerowali¶my po Rudawach Janowickich i zwiedzili¶my podziemne laboratorium Hitlera w Kamiennej Górze. Emocji nie brakowało. Grupa rekonstrukcyjna wcieliła się w niemieckich strażników. Sprawdzano nasze przepustki i strzelano z pistoletu. Byli¶my zaskoczeni takim przedstawieniem.

Wycieczka była udana, miała ciekawy, urozmaicony program.